تبلیغات
فارغ التحصیلان انجمن اسلامی هنرستان فنی بوربور - مطالب آذر 1393

امام حسین چراغ هدایت و كشتى نجات‏


من آن نورم كه در شبهاى تاریك

چراغ رهنماى كاروانم

در این دریا منم آن ناخدایى‏

كه كشتى را به ساحل مى‏رسانم‏

روایت شده كه امام حسین (ع) فرمود: «خدمت رسول خدا (ص) شرفیاب شدم در حالیكه ابى بن كعب هم آنجا بود. حضرت رسول اكرم (ص) فرمود: مرحبا به تو ، اى ابا عبدالله ، اى زینت آسمانها و زمین . ابى گفت : چگونه او زینت آسمانها و زمین است در صورتى كه كسى غیر از تو چنین نیست؟ حضرت فرمود: اى ابى ، قسم به كسى كه مرا به حق به نبوت مبعوث كرد، حسین بن على در آسمان بزرگتر از روى زمین است، و همانا بر طرف راست عرش الهى نوشته شده است كه او چراغ هدایت و كشتى نجات است » . 1

 

یكى از بركات فردى حضرت سیدالشهدا (ع) این است كه او «چراغ هدایت» و «كشتى نجات» است . اگر چه همه پیامبران و امامان (ع) چراغها و انوار هدایت و كشتیهاى نجات و رهایى اند، چنانكه پیامبر اسلام (ص) فرمود: «انما مثل اهل بیتى فیكم كمثل سفینة نوح من دخلها نجا، و من تخلف عنها هلك» .2

همانا خانداون و اهل بیت من در میان شما مانند كتشى نوح است كه هر كس داخل آن شود نجات پیدا كرده و هركس كه از آن تخلف كند هلاك خواهد شد.

اما كشتى نجات حسین (ع) حركتش بر امواج توفنده و گسترده دریا، سریعتر و لنگر انداختن و پهلو گرفتن آن بر ساحلهاى نجات آسانتر بوده و دایره بهره‏ورى و استفاده از نور مشعل وجود حسین (ع) وسیعتر است .

 

در آن زمانى كه امواج بلند و سهمگین فساد و گناه بر پیكره نیمه‏جان جامعه اسلامى، و جان و دل مسلمانان، تازیانه مرگ مى زد و گرداب حوادث و توطئه‏ها و پلیدیها، خفتگان در بستر غفلت را بى‏رحمانه به قعر تاریكى و تباهى مى كشید ، این حسین بود كه با قیام و نهضت الهى خود و شهادت و اسارت اهل بیت خویش ، گرفتاران در این اوضاع خطرناك را از دریاى پر تلاطم ساخته شده به دست فتنه‏گر «بنى امیه» نجات بخشید و با كشتى رهایى خود ، این خفتگان و غافلان و گرفتاران را به ساحل نجات رهنمون نمود.

آرى ، حسین (ع) «مصباح الهدى » است تا در این ظلمتكده خاك، دلیل و راهنماى راه باشد؛ و «سفینة النجاة» است تا در اقیانوس متلاطم فتنه‏ها و ضلالتها، غرق شدگان را كه كشتى شكسته بودند فریاد رس باشد.



[ یکشنبه 9 آذر 1393 ] [ 07:47 ب.ظ ] [ امیرحسین رویانفر ]

صورتم 26 بار عمل شده است

صورتم 26 بار عمل شده است

به نقل از خبرگزاری تاشهدا: حاج رجب محمدزاده جانباز 70 درصد جبهه های جنگ حق علیه باطل که در سال 61 از طریق جهاد سازندگی به عنوان امورات پشتیبانی جنگ در ستاد بازسازی هویزه فعالیت کرده بودند و در سال 66 با اصابت خمپاره به صورتش تمام اعضای صورت را از دست داد. جانباز سرافراز محمدزاده به همراه خانواده، مهمانان برنامه «زنده باد زندگی» بودند که در ادامه می خوانید.

جانباز محمدزاده، در پاسخ به این سوال که چرا به جبهه رفته است، گفت: خواست خدا بود، برای کشور و دفاع از وطن به جنگ رفتم.

محمد زاده با بیان اینکه صورتش 26 بار جراحی شده است، اظهار داشت: وقتی برای اولین بار خودم را در آیینه دیدم، فقط خدا را شکر کردم.

وی افزود: وقتی به خارج از خانه می روم آدم ها نگاه های متفاوتی دارند و گاهی اوقات از دیدن چهره ام جا می خورند، اما من این واکنش ها را تحمل می کنم و از نوع رفتار آنها ناراحت نمی شوم.

حاج رجب محمدزاده رابطه خود با خانواده و مخصوصا نوه هایش را صمیمی بیان کرد و گفت: نوه هایم من را با وجود چهره ام دوست دارند. من هم با آنها راحت هستم و خیلی آنها را دوست دارم.

این جانباز 70 درصد با اظهار به اینکه تا به حال با 26 بار عمل جراحی روی صورتش انجام شد، عنوان کرد:علاوه بر عمل هایی که بر روی صورتم انجام شده، یکبار هم جراحی عمل قلب انجام دادم که به شکر خدا همه این دردها را تحمل می کنم.

محمدزاده با بیان اینکه اولین باری که به جبهه رفته 42ساله بوده و در 45 سالگی مجروح شده است، یاد آور شد: من کارگر نانوایی بودم و در آن زمان کسی برای رفتن به جنگ به من پیشنهادی نکرد و خودم اقدام کردم.

وی افزود:رفتن به جنگ احتمال شهادت و یا اسارت و یا مجروح شدن داشت اما به هیچ وجه این گونه فکر نمی کردم که به این شکل مجروح شوم. همیشه در صحبت های خودم با خدا می گویم که اگر اینطوری شدم، مهم این است که زنده هستم و الان راضی هستم.

جانباز محمدزاده ادامه داد: ان شالله خداوند سایه آیت الله خامنه ای را از سر ما کم نکند، برای اینکه کشور بدون رهبر هیچ ارزشی ندارد.

حاج رجب محمدزاده، در پایان از دکتر صفوی تمجید و بیان کرد:دکتر صفوی، با اینکه جراحی های زیادی را در طول روز انجام می دادند اما ساده و بی ریا بودند و با من خیلی خوب رفتار می کردند و از ایشان تشکر و قدردانی می کنم.







موضوع:
[ پنجشنبه 6 آذر 1393 ] [ 01:10 ب.ظ ] [ محمدمهدی رحیمیان ]

ما ز نسل مصطفی و حیدریم





موضوع:
[ چهارشنبه 5 آذر 1393 ] [ 10:45 ب.ظ ] [ محمدمهدی رحیمیان ]

به انچه که خداوند میدهد قانع باشید



آیه 75 و76سوره توبه به عهد و پیمان شکنی انسان اشاره می کند و اینکه بعضی ظرفیت و صلاحیت ندارند.

«وَ مِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتانا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَ لَنَکُونَنَّ مِنَ الصَّالِحینَ*فَلَمَّا آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَ تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ [توبه/75و76]»
بعضی از آن‎ها با خدا پیمان بسته بودند که: «اگر خداوند ما را از فضل خود روزی دهد، قطعاً صدقه خواهیم داد و از صالحان (و شاکران) خواهیم بود! امّا هنگامی که خدا از فضل خود به آنها بخشید ، بخل ورزیدند و سرپیچی کردند و روی برتافتند!

از امام باقر علیه‎السلام درباره آیه "و منهم من عاهد اللّه ..."روایت شده است: «کسى که در زمان نیازمندى با خدا پیمان بست [که اگر از فضل خدا برخوردار شود صدقه دهد...] و آن‎گاه که خدا به او عطا کرد بخل ورزید، ثعلبة بن حاطب عمرو بن عوف بود.»[1]

مسلمان فقیری از مدینه به نام ثعلبه به حاطب از پیامبر اکرم صلی‎الله‎علیه‎وآله درخواست کرد تا دعا کند خداوند او را ثروتمند کند. حضرت فرمود: مال اندکی که شکرش را ادا کنی بهتر از مال زیادی است که از عهده شکرش بر نیایی. ثعلبه گفت: اگر خدای متعال عطا کند،همه حقوق واجب آن را خواهم داد.

وی به دعای پیامبر اکرم صلی‎الله‎علیه‎وآله ثروتمند شد تا آنجا که دیگر نتوانست در نماز جمعه و نماز جماعت شرکت کند. و زمانی که مامور گرفتن زکات پیش او رفت، به او گفت: ما مسلمان شدیم که جزیه ندهیم.[2]

(زکات جزیی از حقوق شرعی است که بر مسمانان با شرایطی که دارد واجب می‎شود، در صورتی که جزیه به اقلیت‎های مذهبی که تحت حکومت اسلامی زندگی می‎کنند تعلق می‎گیرد که سالیانه به حکومت اسلامی بدهند.)

بله، انسان نمی‎داند که صلاح و خیرش در چیست، لذا گاهی با اصرار چیزی را می‎خواهد که به زیان اوست، پس باید به چیزهایی که خدای متعال عطا نموده قانع بود.

اگر لیاقت و ظرفیت نباشد، نعمت‎های الهی برای انسان نقمت می‎شود. همین‎طور که ثعلبه دارای ظرفیت نبوده و ثروتمند بودن به صلاحش نبود ولی بااصرار درخواست می کرد.



[ شنبه 1 آذر 1393 ] [ 08:28 ب.ظ ] [ امیرحسین رویانفر ]

نمایشگرهای لمسی‌ چگونه كار می‌كنند؟

این روزها وقتی از نمایشگرهای صفحه لمسی سخن به میان می‌آید، بی‌اختیار فكرها متوجه تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های لوحه‌ای (تبلت‌ها) می‌شود. سال 1386 كه اپل،آیفون را به بازار عرضه كرد به تبدیل محصولات تجملی چون تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند به صنایع میلیاردی دلاری سرعت بخشید و رقابت نرم‌افزاری سیستم‌های عامل iOS اندروید و ویندوزفون به صورت دیوانه‌وار اقبال عمومی از این صفحات را افزایش داده است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بیشتر گجت‌های لمسی موفق در چند سال گذشته در یك چیز مشترك بوده‌اند؛ یك صفحه لمسی خازنی كه (capactive) دارای قابلیت تشخیص ورودی‌های متعدد در یك زمان است. به این ترتیب تعامل با یك موبایل جدید اندرویدی درست مانند تعامل با مدل اولیه یك آیفون است. با آن‌كه زیربنای فناوری ساخت آنها یكسان است؛ اما موارد اختلاف بین آنها فهرستی بلند بالاست. صفحه نمایش‌های لمسی امروزی كه در تبلت‌ها و تلفن‌های همراه به كار می‌روند، از نظر ساخت كمی با صفحه لمسی‌های خازنی كه پیشتر ذكر كردیم، تفاوت دارند.


ادامه مطلب


موضوع:
[ شنبه 1 آذر 1393 ] [ 05:42 ب.ظ ] [ محمدمهدی رحیمیان ]